Nek-, hoofdpijn massage

Het komt vaak voor dat spanningen zich uiten in de omgeving van de nek en schouders. Bij een nek-, hoofdpijnmassage is het belangrijk om uit te zoeken vanuit welke plek de problemen zijn ontstaan, om deze vervolgens met zorg te behandelen. Vaak kunnen mensen met nekklachten zelf al voelen waar de knopen zitten in de spieren. Deze knopen zorgen ervoor dat de spier niet soepel kan bewegen, omdat deze als het ware wordt geblokkeerd. Het bewegen van hoofd en armen wordt dan steeds lastiger. Tijdens de nekmassage worden verschillende handgrepen en technieken gebruikt om de doorbloeding van uw spieren te bevorderen.

De massage kan ook hoofdpijnklachten verlichten en soms ook zelfs compleet wegnemen. Het zorgt ervoor dat de spieren soepel worden gemaakt waardoor alles goed blijft stromen, en waardoor minder kans is op verkramping van de spieren met als gevolg minder (of een kleinere kans op) hoofdpijn.

Oorzaken van hoofdpijn kunnen zijn: te weinig vocht binnengekregen, stress, een slechte houding, slaaptekort, te weinig lichamelijke beweging. Maar ook bepaalde aandoeningen kunnen hoofdpijn veroorzaken, zoals bijvoorbeeld hart- en vaataandoeningen, hoge of lage bloeddruk, menstruatie problemen en bloedarmoede.

Er zijn verschillende soorten hoofdpijnen, migraine en spanningshoofdpijn zijn de bekendste twee. Bij een migraine aanval of een zware hoofdpijn wordt u niet gemasseerd. Dat is het laatste waar u dan behoefte aan heeft. Maar heeft u last van spanning of stress dan is het raadzaam om enkele hoofdpijn massages te ondergaan. Zelfs al bij een lichte hoofdpijn kan de massage pijn wegnemen of in ieder geval verzachten.

Bekijk ook onze andere massagevormen:

Klachtgerichte massage

Ontspanningsmassage

Sportmassage

Bindweefselmassage

rug-, nek-, schoudermassage

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.